Заметил
обнадеживающие изменения в сводках TPI.
Похоже на то, что Volkswagen все-таки что-то придумал по проблемной теме.
Ранее (см. пост:
http://www.club-yeti.ru/forum/showpost. ... tcount=834) существовала сводка, строго обязывающая дилеров, прежде чем выполнять какой-либо ремонт коробки DSG-7(0AM) связанный с вибрациями, рывками и т.д., прежде всего сперва отсылать производителю спец.формуляр-опросник, а также измерительные данные со всех коробок.
Начиная с 17 августа 2012г. это требование было отменено, соответствующее TPI аннулировано и появилась новая сводка (см. ниже, информационная база Audi), которая по сути указывает дилерам теперь «работать спокойно, как и раньше» и только при необходимости требовать дополнительную помощь в прежнем виде.
«
Technical product information
Transaction No.: 2029466/3
REPORT BEFORE REPAIR NO LONGER ACTIVE
7- speed 0AM S-Tronic (DSG): all transmission faults (UK TPI)
Release date: 17-Aug-2012
Customer statement / workshop findings
Report before repair no longer active on S-tronic (DSG). For repair advice please refer to TPI 2030613
Technical background
Production change
Measure
Customer information
»
«
Technical product information
Transaction No.: 2030613/1
Repair support for 0AM 7 speed S-tronic transmission (UK TPI)
Release date: 17-Aug-2012
Customer statement / workshop findings
Various faults including - Judder, rattling, poor gear selection, loss of drive, stuck in gear & noises.
Technical background
The previous obligation to report before repair (TPI 2029466) has now been removed, therefore you
can continue with the repair under your own authority observing the normal warranty guidelines.
Should you require repair advice please observe the following points.
Carry out Guided Fault Finding and complete any test plans produced from logged fault codes and
work through to a conclusion.
Check and complete any other current TPI’s relevant to the customer’s complaint.
Only when you have completed the above actions and still require assistance with diagnosis or repair
operations should you consider contacting Technical Support via a DISS Technical Enquiry.
To enable us to support you fully please make sure all the appropriate information as detailed below
is provided with the enquiry.
Production change
No production change.
Measure
Assess the complaint using the attachment as a guide for investigation (be aware you will need a
computer loaded with Microsoft word in order to open and edit the attached document). Then add the
completed document to a DISS technical enquiry as an attachment.
Send the Guided Fault Finding diagnostic log on-line which should show all control units and any
stored faults.
Include Measure Value Blocks as per the Guided Fault Finding test plan ensuring the values are
recorded on the diagnostic log. All Measure Value Blocks should be captured with the gear selector in
position “P” and the engine at idle speed.
Note –
Please be aware the following instructional videos are available on LEMA to compliment the repair
process -
Overhauling the dual clutch gearbox 0AM, Part 1 (code: VT13)
Overhauling the dual clutch gearbox 0AM, Part 2 (code: VT14)
Overhauling the dual clutch gearbox 0AM, Part 3 (code: VT15)
7-speed 0AM dual clutch gearbox – repairing the dual clutch (code: ATV01)
Warranty accounting instructions
It is imperative that the DISS enquiry is correctly closed on repair completion.
Parts information
No parts information.
Customer information
No customer information.
»
Все это (ИМХО) похоже на то, что VW все выяснил «для себя» по проблемной теме, раз дал «отбой» дилерам по сбору всей информации. Вполне возможно, что в ближайших последующих сводках появится уже конкретная информация, «что и как».
Буду следить за информацией дальше…